تویوتا کرولا کراس H2 با قوای محرکه هیدروژنی معرفی شد

تویوتا حساب ویژه‌ای روی خودروهای هیدروژنی باز کرده است و جدیدترین محصولی که از این نوع قوای محرکه استفاده می‌کند کرولا کراس H2 کانسپت خواهد بود .

این خودروساز ژاپنی آینده خوبی را برای خودروهای هیدروژنی متصور شده و کرولا کراس H2 کانسپت نیز مؤید این موضوع است. محصول مفهومی تویوتا از پیشرانه درون‌سوزی استفاده می‌کند که بجای بنزین یا گازوئیل از هیدروژن برای سوخت خود استفاده خواهد کرد. البته این پیشرانه درون‌سوز از انواع عادی وجود در بازار نیست چراکه زیر کاپوت تویوتا کرولا کراس H2 کانسپت نسخه متفاوت از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی موجود در GR کرولا قرار دارد .


البته نباید فکر کنیم تویوتا فقط هیدروژن را در باک سوخت عادی کرولا کراس ریخته و آن را خودرویی هیدروژنی می‌نامد چراکه H2 کانسپت از تانک مخصوصی استفاده می‌کند که دانش تولید آن از سدان تولیدی میرای به دست آمده و خود پیشرانه نیز از تکنولوژی تزریق مستقیم هیدروژن با فشار بالا سود می‌برد. بررسی‌های واقعی این خودروی مفهومی در حال انجام بوده و تست‌های زمستانی آن نیز به زودی در شمال ژاپن شروع خواهند شد .


معرفی این خودرو بخشی از تلاش‌های تویوتا برای رسیدن به هدف کربن خنثی است. البته ژاپنی‌ها معتقد هستند این هدف فقط از طریق خودروهای تمام برقی میسر نخواهد شد. به همین خاطر است که تویوتا اخیراً از پروتوتایپ تویوتا هایلوکس سلول سوخت هیدروژنی رونمایی کرده و در آن نسل دوم تکنولوژی سلول سوختی میرای را بکار گرفته است. علاوه بر این تویوتا به توسعه محصولات هیبریدی و پلاگین هیبریدی و البته تمام برقی ادامه خواهد داد هرچند خود این برند می‌گوید در حال حاضر با قطعیت نمی‌توان گفت که آیا سیستم‌های هیدروژنی در نهایت راهی به خودروهای تولیدی و جاده‌ای خواهند یافت یا خیر…

18 ارديبهشت ماه 1402