کدام خودروها بیشترین شانس را برای رسیدن به کارکرد بالای ۴۰۰ هزار کیلومتر دارند؟
قابلیت اطمینان و دوام یک خودرو جزو مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید به شمار می‌رود و می‌خواهیم بدانیم کدام خودروها بیشترین احتمال برای رسیدن به کارکرد حدود ۴۰۰ هزار کیلومتر را دارند پس همراه ما باشید.
اگرچه برخی ماشین بازها علاقه شدیدی به تعویض سریع خودروی خود دارند اما اکثر خریداران تلاش می‌کنند خودروی خود را تا بیشترین زمان ممکن نگه دارند. همین امر باعث می‌شود طول عمر و قابلیت اطمینان بالا به یک فاکتور کلیدی تبدیل شود هرچند حدس می‌زنیم حتی عادی‌ترین خریداران خودرو نیز قبل از رسیدن به کارکرد ۴۰۲ هزار کیلومتر به فکر خرید یک خودروی جدید خواهند افتاد. چندین خودرو بیش از سایر مدل‌ها به چنین کارکردی می‌رسند و مطالعه جدید وب‌سایت iSeeCars نیز نشان می دهد برخی خودروها شانس بیشتری برای ثبت کارکرد ۴۰۲ هزار کیلومتری خواهند داشت.


iSeeCars برای داده‌های مطالعه خود بیش از ۲۶۰ میلیون خودروی فروخته شده بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ را بررسی کرده و کارکرد مورد انتظار متوسط برای هر سال از عمر خودرو را به دست آورده و سپس از این کارکرد برای محاسبه درصد احتمال رسیدن خودرو به کارکرد ۴۰۲ هزار کیلومتر استفاده کرده است. درصد احتمال رسیدن متوسط یک خودرو به کارکرد یاد شده ۱۱.۸ درصد بوده است اما تویوتا و هوندا در این لیست حضور پررنگی دارند، چیزی که انتظارش را داشتیم. علاوه بر تویوتا و هوندا چندین وانت پیکاپ نیز در لیست حضور دارند و در ادامه می‌توانید ۱۰ خودرو با بیشترین احتمال رسیدن به کارکرد ۴۰۲ هزار کیلومتر را مشاهده کنید:

تویوتا ۴ رانر (شانس ۴۱ درصد)

شورولت سیلورادو ۲۵۰۰HD (شانس ۴۱.۳ درصد)

جی ام سی سیرا ۲۵۰۰HD (شانس ۴۱.۳ درصد)

تویوتا تاکوما (شانس ۴۱.۷ درصد)

هوندا پایلوت (شانس ۴۲.۷ درصد)

فورد F-250 سوپر دیوتی (شانس ۴۳.۶ درصد)

تویوتا سکویا (شانس ۴۷.۱ درصد)

تویوتا توندرا (شانس ۴۷.۹ درصد)

تویوتا لندکروزر (شانس ۴۷.۹ درصد)

فورد F-350 سوپر دیوتی (شانس ۴۹.۱ درصد)

باقی لیست نیز پر از خودروهای محبوب همچون تویوتا آوالون (شانس ۳۳.۱ درصد)، شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ (شانس ۳۱ درصد) و هوندا المنت (شانس ۲۷.۸ درصد) است. iSeeCars می‌گوید یکی از دلایل طول عمر بالای وانت‌ها به نوع طراحی آن‌ها برای کارهای متنوع مربوط می‌شود. تویوتا لندکروزر و سکویا نیز همواره در لیست‌های مربوط به دوام و قابلیت اطمینان حضور دارند و بنابراین دیدن آن‌ها در این لیست نیز تعجب‌برانگیز نیست. همچنین تویوتا سی نا و آوالون نیز در کلاس‌های خود رتبه اول را به دست آورده‌اند.


البته استثناهایی نیز وجود دارد و اهمیت و مراقبت روتین به همراه عادات رانندگی تأثیر زیادی روی طول عمر یک خودرو خواهد داشت و حتی بهترین و بادوام‌ترین تویوتاها نیز در صورت نگهداری بد مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد. تقریباً تمامی خودروها با مراقبت و سرویس‌های منظم می‌توانند به کارکرد ۴۰۲ هزار کیلومتر برساند هرچند در آن نقطه هزینه نگهداری برخی خودروها از ارزش و قیمت کلی آن سبقت خواهد گرفت!




16 ارديبهشت ماه 1402