قیمت تویوتا هایلوکس ۲۰۱۸ به ۵/۵ میلیارد تومان رسید
کاهش ارزش پول ملی ایران در ماه‌های اخیر، قیمت اندک نمونه‌های صفر کیلومتر تویوتا هایلوکس را به ۵/۵ میلیارد تومان رسانده است. نسخه‌های کارکرده با عمر بیش از ۷ سال هم، ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان قیمت دارند.
عمده محصولات مدرن هایلوکس، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ وارد ایران شدند. این خودروها از نظر فنی، چندان متفاوت نیستند؛ اما از سال ۲۰۱۶ به بعد، چهره‌ی جدید دارند. تویوتا هایلوکس موجود در بازار کشورمان، دو دیفرانسیل و محهز به موتور ۲/۷ لیتر تنفس طبیعی است. این پیکاپ چهاردر، ۱۶۴ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. هایلوکس با دو نوع گیربکس دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۶ سرعته وارد ایران شده است. این مدل با وزن خالص ۱۷۲۰ کیلوگرم، در زمان ۹ تا ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت هایلوکس با بنزین استاندارد ایران، حدود ۹ لیتر در صد کیلومتر گزارش شده است.
هایلوکس وارداتی نسخه‌ی نزدیک به فول آپشن محسوب می‌شود. نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین TFT، رابط بلوتوث با امکان ارتباط تلفنی، نمایشگر TFT رنگی پنل پشت فرمان، کول‌باکس، تهویه مطبوع اتوماتیک، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، سنسور نور، امکان انتخاب حالت‌های مختلف انتقال قدرت و همچنین امکان انتخاب حالت رانندگی قدرتی و اکونومیک، کیسه هوای راننده و سرنشین کناری، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, EBA امکانات استاندارد هایلوکس در ایران هستند.
در بازار ایران، تویوتا هایلوکس مدل ۲۰۰۵ با کارکرد بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر، حدود ۱/۵ میلیارد تومان قیمت دارد. به همین ترتیب، نسخه‌های جدیدتر با کارکرد کمتر، به قیمت ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان معامله می‌شوند اما نکته‌ی عجیب، پرداخت ۵ تا ۵/۵ میلیارد تومان برای معدود نسخه‌های صفر کیلومتر ساخت ۲۰۱۸ است.

در بازار جهانی، خودروهای با عمر بیش از ۵ سال، حتی به شرط کارکرد صفر، ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزان‌تر از نسخه‌ی روز هستند. با این شرایط، هایلوکس ۲۰۱۸ در خارج از ایران، بیش از ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار ارزش‌گزاری نمی‌شود که معادل ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان است. به بیان بهتر، دلیل قیمت عجیب هایلوکس در ایران، ممنوعیت واردات و بازار انحصاری داخل کشور است.
4 بهمن ماه 1401