نسخه داغ تویوتا GRMN سوپرا با پیشرانه بی ام و M4 کامپتیشن در راه است
طعنه‌های زیادی به تویوتا سوپرا جدید زده شده است و برخی می‌گویند این یک بی ام و Z4 با سقف فلزی است. این افراد اگر اخبار جدید منتشر شده را بشنوند قطعاً از همکاری عمیق‌تر بی ام و با تویوتا متعجب نخواهند شد. یکی از وب‌سایت‌های خبری مدعی شده است تویوتا GRMN سوپرا جدید در سال آینده و با پیشرانه بی ام و عرضه خواهد شد. پس از پیشرانه‌های B48 و B58، نسخه استادان گازو ریسینگ نوربرگ رینگ (!) یا همان GRMN سوپرا به پیشرانه S58 مجهز خواهد شد. این پیشرانه از همان نوعی خواهد بود که در مدل‌های کامپتیشن بی ام و بکار رفته است. در واقع نسخه داغ‌تر سوپرا قرار است از پیشرانه M4 کامپتیشن با قدرتی فراتری از ۵۰۳ اسب بخار فعلی سود ببرد.
گفته می‌شود این پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی قدرتی بالاتر از ۵۳۰ اسب بخار خواهد داشت.

درباره گشتاور این پیشرانه برای GRMN خبری منتشر نشده است اما در نظر داشته باشید مدل‌های کامپتیشن با گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری عرضه می‌شوند. افزایش قدرت احتمالی این پیشرانه برای سوپرا می‌تواند حاکی از قدرت بالاتر مدل M4 CSL باشد که طی ماه‌های آتی رؤیت خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست
که آیا بی ام و به تویوتا اجازه استفاده از نسخه قوی‌تر این پیشرانه را خواهد داد یا خیر.


اگرچه محصولات کامپتیشن بی ام و فقط به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه می‌شوند اما گفته می‌شود GRMN سوپرا جدید به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد. ظاهراً سیستم چهار چرخ محرک نیز به‌صورت آپشن در دسترس خواهد بود. احتمالاً شما هم شایعات مربوط به عرضه M4 CSL با طراحی دیفرانسیل عقب را نیز شنیده‌اید.
 البته باید گفت بی ام و M3 CS جدید با سیستم چهار چرخ محرک و قدرت بیشتر نسبت به نسخه کامپتیشن تولید خواهد شد. اگر اخبار منتشر شده صحیح باشند تویوتا GRMN سوپرا اوایل سال آینده معرفی و با تعداد محدود فروخته خواهد شد. در همین اثنا، کوپه اسپرت ژاپنی‌ها ظاهراً با گیربکس دستی نیز تولید خواهد شد.
 گفته شده است این گیربکس فقط برای مدل‌های ۶ سیلندر در دسترس خواهد بود.

فروشگاه نور
لوازم یدکی اصلی تویوتا و لکسوس

محمدمهدی امیدی
نویسنده سایت
20 فروردين ماه 1401