قیمت لکسوس LS مدل ۲۰۲۲ هیبرید ۲۱ هزار دلار افزایش یافت
نسل فعلی لکسوس LS در سال ۲۰۱۷ عرضه شده است و یکی از بهترین خودروهای ۵ سال خیر در کلاس محصولات لوکس محسوب می‌شود. این خودرو هم‌اکنون وارد مدل سال ۲۰۲۲ خود شده است و از تجهیزات استاندارد و سفارشی بیشتری سود می‌برد. به همین خاطر قوی‌ترین نسخه خانواده یعنی LS 500h هیبریدی نسبت به مدل سال قبل گران‌تر شده است.
البته این افزایش قیمت کاملاً به چشم می‌آید!


لکسوس به‌صورت رسمی اعلام کرده است LS 500h 2022 قیمت پایه ۱۱۳۰۷۵ دلاری به همراه هزینه‌های تحویل ۱۰۷۵ دلاری دارد. در سال ۲۰۲۱ این سدان با قیمت ۹۱۵۷۵ دلاری در دسترس بود و بنابراین قیمت آن ۲۱۵۰۰ دلار افزایش یافته است! ارزان‌ترین نسخه LS 2022 با قیمت ۷۷۰۷۵ دلار در دسترس است و بنابراین ۳۶ هزار دلار ارزان‌تر از نسخه هیبریدی است. البته دلیل بسیار ساده‌ای برای این افزایش قیمت وجود دارد.


لکسوس تریم های این سدان لوکس برای سال ۲۰۲۲ را ساده‌تر کرده است و حالا آپشن های کمتری قابل سفارش است. LS 500h 2022 فقط به‌صورت چهار چرخ محرک و تقریباً با تمامی تجهیزات ممکن از جمله دستیار راننده پیشرفته و بسته ایمنی خاص لکسوس عرضه می‌شود. مهم‌تر اینکه تجهیزاتی که قبلاً در پکیج سفارشی لاکچری دیده می‌شدند حالا به‌صورت استاندارد وجود دارند. از جمله این تجهیزات می‌توان به سیستم تعلیق بادی تطبیقی، هدآپ دیسپلی و مانیتور دید پانورامیک اشاره کرد.



لکسوس سال پیش هم تصمیم مشابهی گرفت و قیمت سدان هیبریدی خود را حدود ۱۰ هزار دلار بیشتر کرد. این افزایش قیمت نتیجه استراتژی پکیج ساده‌تری بود که باعث کاهش پیچیدگی‌های غیرضروری و انتخاب محصولی با مشخصات بهتر و محبوب‌تر می‌شد. LS برای مدل ۲۰۲۲ تغییرات ظاهری چندانی ندارد اما بهبودهای مهم‌تری در زیر پوست خودرو رخ داده‌اند. برای مثال سیستم تعلیق سواری راحت‌تری دارد و فنرها و دامپرها نیز بهبود یافته‌اند تا هندلینگ خودرو بهتر شود. سیستم تعلیق متغیر تطبیقی نیز ارتقا یافته است .


 


فروشگاه نور
لوازم یدکی اصلی تویوتا و لکسوس

محمدمهدی امیدی
نویسنده سایت
 
20 فروردين ماه 1401