۱۰۰۰ کیلومتر با تویوتا میرای هیدروژنی !
درحالی‌که خودروهای الکتریکی به بحث مهم صنعت خودرو تبدیل شده‌اند ، شعاع حرکتی همچنان نگرانی اصلی بسیاری از خریداران این دسته از خودروهاست .
به همین خاطر است که تویوتا اخیراً یک رکورد جدید برای طی مسافت با یک باک هیدروژن توسط نسل جدید میرای ثبت کرده است .


سفر تویوتا میرای از ۲۶ می ۲۰۲۱ در جایگاه هیدروژنی در اورلی فرانسه شروع شده است . پس از پر کردن سه تانک هیدروژن ۵.۶ کیلوگرمی این سفر استارت خورده است . مسیر دقیق این رکوردشکنی اعلام نشده اما میرای توانسته مسافت ۱۰۰۳ کیلومتری را با یک‌بار پر کردن مخازن هیدروژن طی کند .


تویوتا برای کامل کردن چنین سفری از ۴ راننده استفاده کرده است. جیمز اولدن مهندس تویوتا موتور اروپا سفر با میرای را شروع کرده و پس از آن ماکسیم له هیر مدیر تولید میرای پشت فرمان نشسته است. سومین راننده نیز ماری گاد مدیر تویوتای فرانسه بوده و نهایتاً نیز ویکتورین اروسارد مؤسس شرکت Energy Observer این سفر را به پایان رسانده است .


مهندسان تویوتا پس از محاسبات خود اعلام کرده‌اند مصرف سوخت متوسط میرای در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۰.۵۵ کیلوگرم هیدروژن بوده است . اگرچه این خبر خوبی برای آینده سوخت‌های جایگزین است اما از نظر زیرساخت‌ها هنوز مشکلاتی وجود دارد . در حال حاضر فقط ۳۹ جایگاه هیدروژن در آمریکا وجود داشته و اکثریت آن‌ها نیز در کالیفرنیا تأسیس شده‌اند .
اگرچه رکورد ثبت شده توسط تویوتا میرای بسیار احساس‌برانگیز است اما رکورد گینس برای بیشترین میزان طی شده با یک باک از هر نوع سوخت به فولکس‌واگن پاسات ۱.۶ TDI تعلق دارد . این خودرو توانست در سال ۲۰۱۱ با یک باک سوخت مسافت ۲۵۴۵.۷۸ کیلومتری را طی کند. مصرف سوخت این خودرو در زمان رکوردگیری کمتر از ۳.۱ لیتر در هر صد کیلومتر بود .

 



برای مشاهده ی ویدیو به لینک زیر رای کپی کرده سپس در مرورگر خود وارد کنید
https://aparat.com/v/YrWmH




محمد مهدی امیدی
نویسنده سایت

23 تير ماه 1400