سقوط تویوتا هایلوکس از ارتفاع ۳۰۴۸ متری به زمین !
تویوتا هایلوکس از همان ابتدا به جان‌سختی معروف بود و حضور در برنامه مشهور تاپ گیر باعث شد بیش از پیش به خاطر قابلیت اطمینان بالای خود شناخته شود .
تاپ گیر در آن قسمت این خودرو را از ارتفاع ۶۱ متری به زمین پرتاب کرد و خودرو هنوز هم نفس می‌کشید . هم‌اکنون می‌خواسته بداند اگر این خودرو را از ارتفاع ۳۰۴۸ متری به سمت زمین رها کنیم چه اتفاقی رخ خواهد داد .

 

واضح است که برای رساندن هایلوکس به چنین ارتفاعی به بالگرد نیاز بوده است .
آن‌ها سپس هایلوکس را به ارتفاع آغازین ۱۵۲ متری برده‌اند که ۹۱ متر بیشتر از ارتفاع پرتابی این پیکاپ در برنامه تاپ گیر بوده است .
دست‌اندرکاران این کانال دوربینی داخل هایلوکس کار گذاشته و از سطح زمین نیز کار فیلم‌برداری را انجام داده‌اند بنابراین ما می‌توانیم از تمامی جهات چند و چون ماجرا را تماشا کنیم .

اولین بخش هایلوکس که به زمین برخورد می‌کند دماغه آن است که احتمالاً مدنظر دست‌اندرکاران نبوده چرا که در این صورت شانس زنده ماندن این پیکاپ کمتر از همیشه خواهد بود .
حتی با تماشای لحظات اولیه برخورد نیز می‌توانید حدس بزنید که هایلوکس دیگر کار نخواهد کرد زیرا خودرو به شدت به زمین برخورد می‌کند .

 

با این وجود آن‌ها هایلوکس را به ارتفاع ۳۰۴۸ متری برده و آن را دوباره به سمت زمین رها می‌کنند .
زمانی که بالگرد به ارتفاع یاد شده می‌رسد هایلوکس را رها کرده و خودرو با سرعت به زمین نزدیک می‌شود .
در مسیر سقوط هایلوکس می‌چرخد اما همچنان چرخ ها به سمت پایین است. با استفاده از یک تایمر می‌بینیم که هایلوکس در زمان ۲۹ ثانیه سقوط آزاد به سطح زمین رسیده است .
نیازی به گفتن نیست که هایلوکس پس از برخورد با سطح زمین کاملاً متلاشی شده و شانسی ندارد .

برای مشاهده ی ویدیو لینک زیر را کپی و سپس در مرورگر خود وارد نمایید
https://www.aparat.com/v/Eu1xF
8 تير ماه 1400