لندکروزر ۳۰۰ پلیس جدید ابوظبی و دوبی !
خودروهای پلیس امروزی در آمریکا و برخی کشورهای دیگر تنها به محصولات فورد یا داج محدود نیستند . در برخی کشورها نیروهای پلیس از محصولات متنوع و مناسب مأموریت‌های مختلف خود استفاده می‌کنند . البته قضیه امارات با دیگر کشورها فرق می‌کند چراکه نیروی پلیس این کشور از خودروهای بسیار متفاوتی استفاده می‌کند . جدیدترین خودروی حاضر در ناوگان پلیس این کشور تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ جدید است .

آفرودر جدید تویوتا در دسترس نیروهای پلیس ابوظبی و دوبی قرار گرفته است . همان‌گونه که می‌دانید لندکروزر به طیف وسیعی از سوپرکارهای پلیس دوبی پیوسته است . لندکروزر در ناوگانی حضور می‌یابد که پیش از این چندین نمونه از پورشه‌ها ، بنتلی ها ، مک لارن ها ، فراری‌ها و حتی بوگاتی ویرون در آن حضور داشته‌اند . البته به تازگی جنسیس GV80 نیز لباس پلیس دوبی را بر تن کرده است .


لندکروزر LC300 طراحی خشن و جدید خود را حفظ کرده هرچند ساختار کلی آن تغییر اساسی نداشته است . تویوتا در این شاسی‌بلند از پلتفرم TNGA استفاده کرده اما تغییرات بزرگ‌تر در زیر کاپوت رخ داده‌اند جایی که پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو جای نیروگاه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری تنفس طبیعی قبلی را گرفته است . این پیشرانه جدید قدرت
۴۰۹ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند که بیشتر از پیشرانه ۸ سیلندر می‌باشد .


یک پیشرانه دیزلی دیگر هم با قدرت ۳۰۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری در دسترس است . شایان ذکر است لندکروزر جدید ۲۰۰ کیلوگرم هم سبک‌تر از قبل شده و کابین نیز کاملاً متحول شده و از نمایشگرها و تجهیزات جدید در آن استفاده شده است .
به تازگی تحویل اولین نمونه‌های این خودرو به نیروهای پلیس شروع شده است .
7 تير ماه 1400