کیت‌های بدنه مفهومی گازو ریسینگ برای تویوتا GR 86 NEW
تویوتا GR 86 جدید در ماه آوریل رونمایی شده است.
همانند نسل پیشین، خودروی اسپورت پایه و ارزان‌قیمت تویوتا کاملاً مشابه سوبارو BRZ می‌باشد .
به منظور ایجاد تنوع بیشتر در بخش شخصی‌سازی و آپشن ها، تویوتا گازو ریسینگ طیف کاملی از وسایل جانبی را برای این خودرو در نظر می‌گیرد .


کار را با کیت کانسپت GR شروع می‌کنیم که برجسته‌ترین کیت برای GR 86 بوده و شامل قطعاتی است که ابهت این خودرو را حتی از GR سوپرای جدید نیز بیشتر کرده‌اند !

اسپلیتر جلو ابعاد بزرگی داشته و عناصر فیبر کربنی براق تضاد زیبایی با سایر بخش‌های بدنه ایجاد کرده‌اند . گلگیرهای جدید نیز باعث افزایش ۴۳ میلی‌متری پهنای این خودروی اسپورت شده‌اند. به این موارد باید رکاب‌های جانبی جدید را نیز اضافه کرد . تکمیل کننده ظاهر با ابهت GR اسپورت نیز رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج کاری شده با طراحی ۵ پره دوبل است . دور رینگ‌ها را لاستیک‌های بریجستون پوتنزا فرا گرفته‌اند .

    


در بخش عقب یک بال بزرگ و دیفیوزری گیرا دیده می‌شوند که این موارد جزو لاینفک فرهنگ خودرویی ژاپنی‌ها می‌باشند .
نهایتاً نیز خروجی‌های اگزوز جذاب و پرطنین هم تکمیل کننده کار هستند  .




اما کیت مفهومی شخصی‌سازی GR نسخه‌ای تعدیل شده است که همچنان ظاهر اسپورت این خودرو را حفظ کرده و تأثیر منفی روی سواری روزمره خودرو نگذاشته است . به همین خاطر قطعات نصب شده روی سپرهای جلو و عقب گیرایی کمتری داشته و زوایای حمله و فرار را خیلی تحت تأثیر قرار نداده‌اند. بدون وجود گلگیرهای پهن نیز خودرو حالت استانداردتری دارد .

داخل کابین نیز برخی تغییرات همچون پانل‌های تزئینی درب‌ها، داشبورد و کنسول مرکزی با عناصر فیبر کربنی دیده می‌شوند. از دیگر موارد می‌توان به پوشش کلید ویژه و شیشه‌های تیره اشاره داشت . تویوتا گازو ریسینگ به همین موارد اکتفا نکرده و ترمزهای قوی‌تر و کالیپرهای مونوبلاک را روی این مدل نصب کرده است. هندلینگ GR 86 نیز به لطف سیستم تعلیق کم ارتفاع‌تر با دامپرهای تنظیم شونده ، لاستیک‌های پهن‌تر و… بهبود یافته است .

از نظر پیشرانه اشاره‌ای به تغییرات نشده و حدس می‌زنیم همچنان حالت استوک خودش را حفظ کرده است .
GR 86 بازار آمریکا به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۲۳۲ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر مجهز بوده و این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به
چرخ ها فرستاده می‌شود . نسخه استاندارد این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعتی دارد .

    

اگرچه همه طرفداران این خودرو خواستار تولید نسخه‌ای پیست محور و قوی‌تر از GR 86 هستند اما این موضوع روی هزینه و قیمت نهایی تأثیر خواهد گذاشت .
همچنین در صورت تولید چنین خودرویی بازار سوپرا به خطر خواهد افتاد . تویوتا اعلام کرده این خودروی جمع‌وجور مناسب کسانی است که اهمیت زیادی به اعداد و ارقام نمی‌دهند و دینامیک رانندگی برای آن‌ها اولویت است .
4 تير ماه 1400