تویوتا C-HR جوان پسند ژاپنی !
كراس‌اور جوان‌پسند CH-R از تابستان 96 تحویل مشتریانی ایرانی‌اش شد .



طراحی ظاهری جذاب ، مشخصات فنی بسیار معمولی و تا حدود مایوس‌کننده، در کنار قیمت زیاد باعث شد که این ژاپنی از همان ابتدا ، کار سختی در پیش‌رو داشته باشد .
در ایران C-HR با دو پیشرانه 1.8 لیتری هیبریدی و 1.2 لیتری توربو بنزینی و در چندین تیپ مختلف عرضه شده که نسخه هیبریدی آن دارای سیستم محرکه دیفرانسیل جلوست اما نسخه توربو بنزینی آن‌ را هم می‌توان به‌ صورت دیفرانسیل جلو و هم به‌ صورت تمام چرخ محرک سفارش داد .
این ژاپنی با اینکه رقیب هیبریدی در ایران ندارد ، ولی همچنان باید با همکلاسانی مانند کپچر ، جوک و میتسوبیشی ASX ، رقابت کند .
درباره آپشن‌های هردو نسخه CHR حسابی باید حواستان جمع باشد !



چراکه ایرتویا این ژاپنی را در 10 تیپ مختلف به نام‌های ادونس (ارزان‌ترین تیپ) ، داینامیک، استایل ، استایل سلکشن (گران‌ترین تیپ) ، آیکون ، دایاموند ، دایاموند پلاس ، پریمیوم ، اکسکلوسیو و لانژ به مشتریان ایرانی‌اش تحویل داده که مدل فول این سامورایی شامل این اپشن ها میباشد :

کروز کنترل هوشمند ، کنترل ایستایی در سربالایی ، کنترل سرعت در سرازیری، اتوپارک ، حسگرهای پارک جلو و عقب ، برف پاک کن خودکار ، حسگر ۳۶۰ درجه ، دیلایت ، اتولایت ، نوربالا خودکار ، ارتفاع نور اتومات ، مه شکن ، چراغ مشایعت ، فرمان چرمی مجهز به گرم‌کن ، صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی ، رهیاب ، دوربین ‌عقب ،
ورود و استارت بدون کلید ، تهویه اتوماتیک دوگانه ، گرمکن صندلی‌های جلو ، پورت ۱۲ولت ، آینه وسط الکتروکرومیک ، آینه‌های تاشونده برقی مجهز به گرم‌کن .



البته از منظر ایمنی باید بدانید که تویوتا CHR پنج ستاره ایمنی موسسه معتبر یورو انکپ را در کارنامه داشته و سطح بالایی از امنیت را به کاربران خود پیشکش می‌کند .
1 تير ماه 1400