تویوتا ؛ این بار ون برقی !
ون تویوتا Proace City مدل ۲۰۲۱ با دو مدل مجهز به پیشرانه برقی و بنزینی تولید می‌شود .
نسخه الکتریکی با ظرفیت پیمایش ۲۸۰ کیلومترپیکربندی‌های باری و مسافربری خواهد داشت .



تقریباً دو سال از زمانی می‌گذرد که تویوتا برای اولین‌ بار برنامه خود را برای گسترش ون Proace City با نسخه‌های برقی می‌گذرد. به گزارش Carscoop ، تنها چند ماه پس از عرضه نسخه بزرگ‌تر Proace ورسو EV ، خودروساز ژاپنی از نسخه‌های بدون آلایندگی ون سبک تجاری (LCV) و مدل مسافربری Proace City رونمایی کرد .



تویوتا Proace City ۲۰۲۱ از همان سیستم محرکه برقی Proace ورسو استفاده می‌کند .  این پیشرانه متشکل از یک موتور الکتریکی است که چرخ‌های جلو را حرکت می‌دهد و ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و دارای باتری ۵۰ کیلووات ساعت است .
بسته به پیکربندی ون ، بین ۱۱٫۲ تا ۱۱٫۷ ثانیه طول می‌‌کشد تا Proace City از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت آن به ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود . ظرفیت پیمایش این طبق استاندارد WLTP بین ۲۶۰ تا ۲۸۰ کیلومتر است .
شارژ مجدد باتری با استفاده از شارژر استاندارد تک‌ فاز داخلی باید در شب انجام شود؛ زیرا ۷٫۵ ساعت طول می‌کشد.
با شارژر سه‌فاز ۱۱ کیلووات اختیاری ، زمان پر شدن باتری‌ها به ۵ ساعت کاهش می‌یابد.این باتری همچنین از شارژ سریع ۱۰۰ کیلووات DC پشتیبانی می‌کند و در مدت ۳۰ دقیقه می‌توان ۸۰ درصد آن را شارژ کرد .



دقیقاً مانند ون‌های دیگر تویوتا ، Proace City ۲۰۲۱ دارای سوئیچی است که به رانندگان امکان انتخاب بین حالت‌های رانندگی اکو، نرمال و پاور (Power) می‌دهد. هر یک از آن‌ها قدرت خروجی و گشتاور را تنظیم می‌کنند و اوج قدرت خروجی فقط در حالت پاور در دسترس قرار می‌گیرد .

دقیقا همان تیپ‌هایی که برای نسخه‌های مجهز به پیشرانه احتراق داخلی وجود دارد ، در نسخه‌های برقی نیز تکرار می‌شود.

بنابراین ون جمع‌وجور و برقی Proace City در تیپ‌های بیس (Base) و کامفورت (Comfort) به بازار عرضه می‌شود؛ درحالی‌که مینی‌ون Proace ورسو در نسخه‌‌های کامبی (Combi) ، شاتل (Shuttle) ، فمیلی (Family) و فمیلی پلاس (+Family) برای مشتریان ارائه خواهد شد .

31 خرداد ماه 1400